top of page
  • Writer's picturebram.borka

Česká ryba v moři mezinárodních studentů

Updated: Oct 19, 2018

Rozhodně se nedá říct, že by bylo na škole hodně českých studentů. Jsme tu jen dva. Ale slavme slavní Slované! Není nás tu nejmíň! Z Norska je tu jen jedna studentka. Často se cítím jako česká rybička v moři mezinárodních studentů. #priznani



Nejvíc je tu Asiatů, tak z 95% jsou to Číňané. Většina z nich tu studuje mnoho let a pak se tu i hlásí na univerzitu. Ze začátku jsem byla překvapená jejich úrovní angličtiny, která není nijak dobrá ani po mnoha letech. Bude to stejné i se mnou? Doufám, že ne. Ale pro ně je angličtina zcela jiný jazyk, bez podobných slov a se zcela jinou abecedou/znaky. Pak je tu obrovské množství španělsky mluvících z Mexika, Chile a Španělska. Drží při sobě jako nějaký gang. Často pořádají různé párty v parcích, i když by je za to mohli hned poslat domů, a přidávají na instagram videa, jak utíkají před policajty. I moje mezinárodní sestra je z Chile. Pak je tu poměrně hodně Italů a několik Němců. A nakonec dva Češi a jedna Norka.


Š, I a N

Asi před dvěma týdny jsem objevovala noční trh se zajímavou skupinkou – Španělka, Italka a Norka. I přišla v lehkém kabátku, Š měla jen tričko a džínovou bundu, N měla mikynu a pak spolkla svou norskou hrdost a oblíkla si i bundu. A já? Já využila možnosti mého šatníku na 120%. Dvě trička, obrovský svetr, obrovská pletená šála od babičky, zimní kabát a čepici. Tolik k přístupu ke zdraví…


 

Dřív jsem zcela odmítala jakoukoliv představu, že se lidé chovají podle toho, odkud pochází. Přišlo mi to nesmyslné, protože se v mém okolí každý choval jinak. Každý je nějaký, protože každý jsme jiní. A tohle by přece nemělo záviset na tom, jaké jsme národnosti. Pak jsem ale odešla jsem studovat na jiný kontinent a do oblasti Vancouveru, která je zvlášť multikulturní. Některé věci jsou prostě odlišné. Přístup k pravidlům a zvyky jsou jiné. Například moje mezinárodní sestra mě přivádí k šílenství svým přístupem k času. To kvůli ní jsem často pozdě.

Nemyslím, že bych potkala někoho, kdo by byl 100% Kanaďan. Lidé jsou tu hrdí na své „ancestry“ – původ. Jedna z prvních věcí, co mi moje host maminka řekla, bylo, že je italo-iro-belgického původu. Zvlášť je pyšná na svou horkou italskou krev. Až po několika týdnech jsem zjistila, že je už asi třetí generací, která ani italsky nemluví.


 

Ze začátku jsem se se ptala: „Are you an international student?“ … Když tohle řeknete Kanaďanovi, nebude rád. Teď se pro jistotu ptám, jestli jsou Kanaďani. To potěší každého mezinárodního studenta a žádný rodilý Kanaďan se neurazí.

53 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page